Piotr Żydek, rzecznik Tauron Dystrybucja, dostawcy prądu w powiecie chrzanowskim, przyznaje, że ostatnia poważna awaria miała miejsce w Chrzanowie tydzień temu. Prądu nie było wówczas w centrum miasta przez kilka godzin. - Pracownicy wymienili jednak wadliwy odcinek łącza i podobne sytuacje nie powinny więcej się zdarzyć - tłumaczy. Dodaje, że w większość przypadków przerwy w dostawie prądu są planowane.
- Informacje umieszczamy w klatkach bloków lub w przypadku osiedli domków jednorodzinnych, na słupach czy przystankach autobusowych, na siedem dni przed pracami naprawczymi - zaznacza. Namawia też do odwiedzin strony internetowej Tauronu (www.tauron-dystrybucja.pl w zakładce wyłączenia, awarie planowane Małopolska i Śląsk) i zalogowaniu się na niej.
- Wystarczy podać swój adres e-mail, a nasi ludzie będą wysyłać na skrzynkę wiadomości o planowanych wyłączeniach prądu w ich okolicy - przekonuje.
Najczęściej awarie prądu spowodowane są złymi warunkami atmosferycznymi. Rzadko, złym stanem łączy. - Jeśli światło gaśnie z naszej winy na dłuższy okres czasu, wówczas abonenci mogą ubiegać się o odszkodowanie - zapewnia Piotr Żydek. Awarie można zgłaszać dzwoniąc pod bezpłatny numer telefonu 991.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?