Rozpoczął się remont wiaduktów w centrum Chrzanowa
Termin rozpoczęcia remontu wiaduktów w Chrzanowie przesuwany był kilkukrotnie. W końcu w tym tygodniu robotnicy pojawili się przy wiadukcie na ul. Krakowskiej i rozpoczęli wykopy. Prace na razie prowadzone są poza pasem ruchu i nie powodują utrudnień dla pieszych i kierowców. To się jednak zmieni w najbliższych tygodniach, gdy ruszy rozbieranie konstrukcji. Prawdopodobnie już w grudniu zamknięty zostanie tam całkowicie ruch pieszy i samochodowy.
Wiadukty po remoncie zmienią nie tylko swój historyczny wygląd, ale również funkcjonalność. Charakterystyczny kamień zastąpiony zostanie przez żelbeton. Obecne wiadukty są zbyt niskie i wąskie, kompletnie niedostosowane do aktualnych potrzeb. Pod tym na ul. Krakowskiej prowadzi jednokierunkowa droga krajowa nr 79. Przejechać tamtędy mogą jedynie pojazdy do wysokości 3 metrów.
Linia kolejowa przecina centrum miasta. Jednokierunkowe wiadukty utrudniają komunikację, często trzeba objechać całe centrum, by dostać się na drugą stronę. To niepotrzebne generuje ruch. Ponadto poruszający się pod wiaduktami piesi nie mogą czuć się bezpiecznie. Najgorzej jest pod tymi na ul. 29 Listopada, Świętokrzyskiej i Kadłubek. Nie ma tam chodnika, ludzie ocierają się o jadące pojazdy. Zanim jednak nastąpi komunikacyjna rewolucja czekają nas gigantyczne utrudnienia.
Przebudowa wiaduktów zostanie podzielona na etapy, tak by możliwe było utrzymanie płynności ruchu samochodów w mieście
- informuje Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.
Po zamknięciu trzech wiaduktów cały ruch skierowany zostanie na te pozostałe na ul. Siennej, Świętokrzyskiej oraz Sikorskiego. Gdy zakończy się remont tych na ul. Kadłubek, 29 Listopada i Krakowskiej wówczas robotnicy rozpoczną pracę na pozostałych. Aktualnie wciąż trwa remont wiaduktu na ul. Zbożowej. Najprawdopodobniej prace tam potrwają do marca przyszłego roku.
Piesi nie będą mieli łatwego życia. Po zamknięciu ruchu dwa najbliższe, czynne wiadukty dzielić będzie odległość kilometra.
Inwestycja kolejowa między Trzebinią a Oświęcimiem to również kompleksowa wymiana toru i sieci trakcyjnej na 20 km, tej dwutorowej linii. Efektem wszystkich prac będzie zwiększenie prędkości pociągów do 120 km/h i kilkunastominutowe skrócenie czasu jazdy.
FLESZ - Nowoczesne laboratorium w Chrzanowie wykonuje testy na koronawirusa dla całej Małopolski
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?