Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów
2 z 5
Przeglądaj galerię za pomocą strzałek na klawiaturze
Poprzednie
Następne
Przesuń zdjęcie palcem
Ta strategia wymaga od uczniów zaangażowania się w rozmowę i...
fot. Fot. Alexander Grey/unsplash

Jak prowadzić lekcje, aby dzieci lubiły matematykę? Sprytne i sprawdzone metody i triki

Co wolisz?

Ta strategia wymaga od uczniów zaangażowania się w rozmowę i uzasadnienia swojego myślenia.

Nauczyciel pokazuje dwa obrazy przedstawiające: okrągłą i prostokątną pizzę i pyta uczniów: „Czy wolałbyś zjeść dwa plasterki z okrągłej pizzy o średnicy 12 cm, która została pokrojona na osiem kawałków, czy zjeść jeden plaster z pizzy o wymiarach 15 na 10 cm, który został pocięty na sześć kawałków? W tej rozmowie uczniowie muszą porównać wielkość obu kawałków i będą musieli uzasadnić swój wybór – mówi Danuta Sterna. - Jest to rodzaj pytania kluczowego, które polecane jest nauczycielom stosującym ocenianie kształtujące.

Zobacz również

Giną gołębie, jeden po drugim. Ten budynek to pułapka dla ptaków. Pomóżmy!

Giną gołębie, jeden po drugim. Ten budynek to pułapka dla ptaków. Pomóżmy!

Toruń pamięta. Uroczystości w 79. rocznicę II wojny światowej

Toruń pamięta. Uroczystości w 79. rocznicę II wojny światowej

Polecamy

Pomysł na wycieczkę? Zamek Krzyżtopór to skarbiec historii i ciekawostek

Puszysty chleb na maślance do kanapek. Twoje kanapki będą z nim jeszcze lepsze

Puszysty chleb na maślance do kanapek. Twoje kanapki będą z nim jeszcze lepsze

Puchną ci dłonie? To może być objaw poważnej choroby!

Puchną ci dłonie? To może być objaw poważnej choroby!