Koniec modernizacji linii kolejowej Oświęcim - Trzebinia później niż był plan. Poślizg także na odcinku z Oświęcimia do Czechowic [ZDJĘCIA]

Bogusław Kwiecień
Bogusław Kwiecień
Opóźnienie zakończenia modernizacji linii 93 Trzebinia - Chrzanów - Oświęcim - Czechowice-Dziedzice PKP PLK tłumaczą m.in. rozszerzeniem zakresu inwestycji na stacji Oświęcim o budowę nowego przejścia podziemnego, które zastąpi kładkę nad torami
Opóźnienie zakończenia modernizacji linii 93 Trzebinia - Chrzanów - Oświęcim - Czechowice-Dziedzice PKP PLK tłumaczą m.in. rozszerzeniem zakresu inwestycji na stacji Oświęcim o budowę nowego przejścia podziemnego, które zastąpi kładkę nad torami Bogusław Kwiecień
Udostępnij:
Modernizacja linii kolejowej 93 Trzebinia – Chrzanów – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice nie zakończy się w tym roku, jak to było planowane. Tym samym pasażerowie m.in. w Oświęcimiu będą musieli jeszcze zaczekać na szybsze połączenia przez Trzebinię do Krakowa. PKP Polskie Linie Kolejowe tłumaczą, że powodem jest m.in. rozszerzenie zakresu inwestycji.

Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Na szybszą podróż z Oświęcimia do Krakowa trzeba jeszcze zaczekać

Przed rozpoczęciem tej inwestycji z Oświęcimia do Krakowa ze względu na fatalny stan linii jechało się prawie 2 godziny. Zgodnie z zapowiedziami PKP Polskie Linie Kolejowe po modernizacji pociągi będą jeździć znacznie szybciej – pasażerskie nawet 120 km/godz., co pozwoli skrócić czas przejazdu do stolicy Małopolski do ok. godziny.

- To powinno skłonić ludzi, żeby do Krakowa jeździli pociągami, a nie prywatnymi samochodami czy zatłoczonymi busami

– uważa Dawid Wójcik, student z Oświęcimia.

Na razie podobnie jak wielu innych pasażerów niecierpliwie czeka na finał inwestycji, tym bardziej, że w związku z prowadzonymi robotami na odcinku z Oświęcimia do Trzebini wciąż trzeba korzystać z zastępczej komunikacji autobusowej. - To kolejny raz, kiedy przedłużają roboty - denerwuje się Justyna Mosur, która mieszka koło Krzeszowic a do pracy jeździ do Chełmka. Od kilku lat samochodem. - O wiele taniej miałabym jechać pociągiem, ale to jak loteria. Raczej się nie trafia.

Piotr Hamarnik z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe SA przyznaje, że nie uda się wykonać wszystkich prac w zapowiadanym terminie. Przypomina, że modernizacja linii numer 93 podzielona jest na dwa mniejsze kontrakty.

- Na odcinku Trzebinia – Oświęcim, w większości roboty budowlane zostaną zakończone z końcem roku 2021 r. Prace związane z budową ostatniego toru na odcinku Trzebinia - Libiąż będą zakończone w pierwszej połowie roku 2022 r. Jest to wynikiem kolizji z infrastrukturą energetyczną na jednym z modernizowanych wiaduktów

– tłumaczy Piotr Hamarnik.

Ponadto, jak dodaje, przesunięty został także termin zakończenia robót związanych z przebudową wiaduktów w Chrzanowie objętych ochroną konserwatorską. Chodzi o dwa wiadukty przy ulicach Siennej i Krasickiego. Początkowo przewidywano ich całkowitą przebudowę, ale po zmianie stanowiska przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Krakowie ma zostać zachowany ich wygląd, z czym wiąże się przygotowanie nowego projektu, a tym samym zakończenie prac planowane jest na przełomie roku 2022/2023. Wiadukty są ważną częścią inwestycji. Na odcinku Trzebinia – Oświęcim są 22 takie obiekty, w tym siedem w samym Chrzanowie.

Przejście podziemne na stacji w Oświęcimiu wydłuży prace

Druga część projektu modernizacji linii kolejowej 93 obejmuje odcinek Oświęcim – Czechowice-Dziedzice.

- Obecnie planowane zakończenie inwestycji to druga połowa 2023 r. Podczas realizacji tego kontraktu wystąpiły nieprzewidziane okoliczności, skutkujące zwiększeniem zakresu robót, co w konsekwencji wpłynęło na wydłużenie terminów wykonania poszczególnych etapów oraz czasu ostatecznego ukończenia prac

– podkreśla Piotr Hamarnik.

Jako najistotniejszy, nieprzewidziany w pierwotnej dokumentacji obiekt wskazuje przejście podziemne dla pieszych na stacji Oświęcim. - O powyższą zmianę zawnioskowały władze samorządowe – dodaje.

Prace na linii 93 obejmujące trasę Trzebinia – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice realizowane są za kwotę ponad 800 mln zł z czego dofinasowanie unijne wynosi przeszło 686 mln zł.

FLESZ - Jak pozbyć się stresu w godzinę? Tę metodę stosowała NASA

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie