Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Odświeżony Peugeot 508. Pierwsze wrażenia z jazdy, nowości, ceny i wyposażenie

Kamil Rogala
Obawiałem się, że zmiana stylistyczna w 508-ce będzie krokiem w tył. Fakt, światła LED nie są już tak wyraziste jak kiedyś, ale model ten wciąż prezentuje się rewelacyjnie i moim zdaniem ciągle jest jednym z najładniejszych w segmencie. W odpowiedniej konfiguracji (nie wspominając o rewelacyjnie wyglądającym PSE), wciąż zwraca na siebie uwagę i może cieszyć oczy.
Obawiałem się, że zmiana stylistyczna w 508-ce będzie krokiem w tył. Fakt, światła LED nie są już tak wyraziste jak kiedyś, ale model ten wciąż prezentuje się rewelacyjnie i moim zdaniem ciągle jest jednym z najładniejszych w segmencie. W odpowiedniej konfiguracji (nie wspominając o rewelacyjnie wyglądającym PSE), wciąż zwraca na siebie uwagę i może cieszyć oczy. Kamil Rogala
Gdy na rynku zadebiutowała druga generacja Peugeota 508, zachwycająca swoim odważnym wyglądem zewnętrznym i niemal kosmicznym wnętrzem, wszyscy wieszczeli sukces marki Peugeot i gratulowali rewolucji stylistycznej. Od tamtej premiery minęło już kilka lat, ale francuski przedstawiciel segmentu D wciąż prezentuje się zachwycająco. Teraz Francuzi przeprowadzili lifting i początkowo obawiałem się, czy 508-ka nie straci swojego agresywnego wyglądu. Jak prezentuje się po zmianach?

Spis treści

Peugeot 508. Stylistyka nadwozia i wnętrze

Obawiałem się, że zmiana stylistyczna w 508-ce będzie krokiem w tył. Fakt, światła LED nie są już tak wyraziste jak kiedyś, ale model ten wciąż prezentuje
Obawiałem się, że zmiana stylistyczna w 508-ce będzie krokiem w tył. Fakt, światła LED nie są już tak wyraziste jak kiedyś, ale model ten wciąż prezentuje się rewelacyjnie i moim zdaniem ciągle jest jednym z najładniejszych w segmencie. W odpowiedniej konfiguracji (nie wspominając o rewelacyjnie wyglądającym PSE), wciąż zwraca na siebie uwagę i może cieszyć oczy. Kamil Rogala

Do tej pory wystarczył rzut oka na Peugeota 508, aby od razu rozpoznać to auto. Przód zdominowany był przez imponujący grill o kształcie odwróconego trapezu, z wyraźnie podkreślonym w centralnej części logo marki. Przednie reflektory Peugeota 508 miały raczej tradycyjny, choć dość ostry kształt, który nie od razu przyciąga uwagę, ale to wyjątkowe "kły", które biegły wzdłuż boków i opadały nisko, zlewając się z zderzakiem, stanowiły główny element charakterystycznego designu Peugeota 508. Po zmianach mocno zachwiano równowagą charakterystycznych elementów. Przede wszystkim, zamiast długich, pojedynczych kłów, zastosowano wyraźnie krótsze, potrójne pazury. Wciąż rzucają się w oczy, ale odrobinę mniej, zaś inne elementy przedniej części stały się nieco bardziej agresywne niż poprzednio. Główne lampy są węższe i bardziej agresywne (teraz również z Matrix LED), zmienił się również zderzak. Poprzednio zderzak był dość łagodny, aby zrównoważyć ostro narysowane kły, teraz ma nieco bardziej wyraźne linie i odważne nacięcia. Również grill wydaje się szerszy i naszpikowany drobnymi nacięciami. Czy pozbywając się kłów na rzecz pazurów, Peugeot 508 stał się bez wyrazu? Moim zdaniem – nie. Fakt, mój testowy egzemplarz miał ciemny kolor i kontrastujące elementy nieco zanikły, ale wystarczy wybrać inny lakier, aby 508-ka odzyskała wizualny wigor. A czy tylna część również uległa zmianie?

Obawiałem się, że zmiana stylistyczna w 508-ce będzie krokiem w tył. Fakt, światła LED nie są już tak wyraziste jak kiedyś, ale model ten wciąż prezentuje
Obawiałem się, że zmiana stylistyczna w 508-ce będzie krokiem w tył. Fakt, światła LED nie są już tak wyraziste jak kiedyś, ale model ten wciąż prezentuje się rewelacyjnie i moim zdaniem ciągle jest jednym z najładniejszych w segmencie. W odpowiedniej konfiguracji (nie wspominając o rewelacyjnie wyglądającym PSE), wciąż zwraca na siebie uwagę i może cieszyć oczy. Kamil Rogala

Na szczęście nie, a już na pewno nie w wyraźny sposób. Wciąż charakterystycznym elementem jest czarny pas, który ciągnie się przez całą szerokość tylnej części nadwozia i zakrywa światła pod przyciemnionymi kloszami. W ciemnych wariantach kolorystycznych może to być mniej widoczne, ale wybierając czerwoną, srebrną lub inną jasną barwę lakieru, możemy być pewni, że ten element stylistyczny będzie rzucał się w oczy. Linia boczna Peugeota 508 jest łagodna i zgrabna, ale trudno ukryć sportowe aspiracje, które przyświecały projektantom. Słupek C niemalże kończy się na krawędzi klapy, nadając 508-ce bardziej sportowy charakter niż tradycyjnym sedanom czy liftbackom. A we wnętrzu?

Obawiałem się, że zmiana stylistyczna w 508-ce będzie krokiem w tył. Fakt, światła LED nie są już tak wyraziste jak kiedyś, ale model ten wciąż prezentuje
Obawiałem się, że zmiana stylistyczna w 508-ce będzie krokiem w tył. Fakt, światła LED nie są już tak wyraziste jak kiedyś, ale model ten wciąż prezentuje się rewelacyjnie i moim zdaniem ciągle jest jednym z najładniejszych w segmencie. W odpowiedniej konfiguracji (nie wspominając o rewelacyjnie wyglądającym PSE), wciąż zwraca na siebie uwagę i może cieszyć oczy. Kamil Rogala

W środku zmiany raczej kosmetyczne i ograniczające się do lepszej jakości wyświetlaczy oraz zmian w systemie info-rozrywki. Zmian oczywiście na lepsze, bowiem ostatnio obecny system swoim działaniem mocno rozczarowywał. Teraz wciąż nie jest idealnie, ale ilość funkcji, ustawień i konfiguracji wreszcie zadowoli wybrednych użytkowników.

Peugeot 508. Silniki, ceny i wyposażenie

Obawiałem się, że zmiana stylistyczna w 508-ce będzie krokiem w tył. Fakt, światła LED nie są już tak wyraziste jak kiedyś, ale model ten wciąż prezentuje
Obawiałem się, że zmiana stylistyczna w 508-ce będzie krokiem w tył. Fakt, światła LED nie są już tak wyraziste jak kiedyś, ale model ten wciąż prezentuje się rewelacyjnie i moim zdaniem ciągle jest jednym z najładniejszych w segmencie. W odpowiedniej konfiguracji (nie wspominając o rewelacyjnie wyglądającym PSE), wciąż zwraca na siebie uwagę i może cieszyć oczy. Kamil Rogala

Pod maską bez większych zmian i wciąż obok silników 1.2 PureTech i 1.5 BlueHDi (oba o mocy 130 KM), rolę topowych jednostek będą pełniły napędy hybrydowe typu plug-in. Najsłabsza wersja o mocy 180 KM z ośmiobiegową przekładnią e-EAT i napędem na przednią oś w bazowej (choć już świetnie wyposażonej) wersji Allure to koszt 214 600 złotych (nadwozie liftback). Za 225-konną odmianę trzeba zapłacić 221 500 złotych, a jeśli pokusimy się o wersję GT zapłacimy odpowiednio 224 600 i 231 500 złotych. Dla porównania, wersja z silnikiem 1.2 PureTech o mocy 130 KM to koszt 182 400 i 192 400 złotych. Znów, powtarzam to przy każdej okazji, brakuje czegoś pomiędzy np. 150-konnej wersji 1.6 PureTech z miękką hybrydą w cenie ok. 200 000 złotych. Jeśli ktoś chce topową 360-konną odmianę PSE z napędem na cztery koła i licznymi zmianami w zawieszeniu, musi wydać aż 333 800 złotych.
Wracając do wersji wyposażenia. Bazową jest odmiana Allure, a w niej w standardzie dostajemy m.in.

  • system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania;
  • wspomaganie parkowania tyłem, przodem i bokiem;
  • klimatyzacja automatyczna dwustrefowa;
  • pakiet Safety Plus z systemem awaryjnego z kamerą wideo i radarem, ostrzegania przed kolizją i kontrola uwagi kierowcy etc.;
  • Peugeot i-Cockpit® z cyfrowym zestawem wskaźników i kompaktową wielofunkcyjną kierownicą;
  • nawigacja satelitarna 3D online z 10" HD ekranem dotykowym i funkcją sterowania za pomocą poleceń głosowych;
  • reflektory przednie w technologii Peugeot Matrix LED;
  • felgi aluminiowe 17-calowe Merion dwutonowe etc.

Jak mówiłem, w wersji Allure już jest dość bogato, a odmiana GT dodaje sporo gadżetów poprawiających stylistykę czy komfort jazdy.

Nowy zespół napędowy w Peugeot 3008 i 5008

Przy okazji pierwszy jazd testowych odświeżonym e-2008 i 508, Peugeot pokazał modele 3008 i 5008 z nowymi zespołami napędowymi. To silnik 1.2 PureTech nowej generacji o mocy 136 KM, który współpracuje z nową 6-stopniową automatyczną przekładnią dwusprzęgłową. To nowa zelektryfikowana skrzynia e-DCS6, która jest zintegrowana z silnikiem elektrycznym.

Zdaniem producenta, w połączeniu z akumulatorem trakcyjnym doładowywanym podczas jazdy, system ten zapewnia dodatkowy moment obrotowy przy niskich obrotach i niższe o 15% zużycie paliwa. Dzięki temu podczas jazdy po mieście modele 3008 i 5008 wyposażone w system HYBRID 48 V mogą przez ponad 50% czasu poruszać się wyłącznie w zeroemisyjnym trybie elektrycznym. Po krótkiej przejażdżce trudno ocenić, czy faktycznie zastosowanie układu 48-voltowego daje jakieś wyraźne oszczędności, ale zauważyłem, że silnik często i sprawnie korzysta z tzw. żeglowania. Na szersze testy przyjdzie jednak czas.

Peugeot 508. Podsumowanie

Obawiałem się, że zmiana stylistyczna w 508-ce będzie krokiem w tył. Fakt, światła LED nie są już tak wyraziste jak kiedyś, ale model ten wciąż prezentuje
Obawiałem się, że zmiana stylistyczna w 508-ce będzie krokiem w tył. Fakt, światła LED nie są już tak wyraziste jak kiedyś, ale model ten wciąż prezentuje się rewelacyjnie i moim zdaniem ciągle jest jednym z najładniejszych w segmencie. W odpowiedniej konfiguracji (nie wspominając o rewelacyjnie wyglądającym PSE), wciąż zwraca na siebie uwagę i może cieszyć oczy. Kamil Rogala

Obawiałem się, że zmiana stylistyczna w 508-ce będzie krokiem w tył. Fakt, światła LED nie są już tak wyraziste jak kiedyś, ale model ten wciąż prezentuje się rewelacyjnie i moim zdaniem ciągle jest jednym z najładniejszych w segmencie. W odpowiedniej konfiguracji (nie wspominając o rewelacyjnie wyglądającym PSE), wciąż zwraca na siebie uwagę i może cieszyć oczy.

Porównanie Peugeota 508 1.6 PureTech PHEV 180 KM do wybranych konkurentów:

 

Peugeot 508 1.6 PureTech PHEV 225 KM (AT8)

BMW Seria 3 2.0 20e 204 KM (AT8)

Volkswagen Arteon 1.4 TSI PHEV 218 KM (AT6)

Cena (zł, brutto)

od 221 500

od 230 000

od 233 290

Typ nadwozia/liczba drzwi

hatchback(liftback)/5

Sedan/4

hatchback(liftback)/5

Długość/szerokość (mm)

4750/1859

4713/1827

4866/1871

Wysokość (mm)

1403

1444

1460

Rozstaw osi (mm)

2793

2851

2835

Pojemność bagażnika (l)

487/1537

375/b.d.

445/1427

Liczba miejsc

5

5

5

Masa własna (kg)

1736

1770

1733

Napędzana oś

przednia

tylna

przednia

Rodzaj silnika

benzynowy (PHEV)

benzynowy (PHEV)

benzynowy (PHEV)

Skrzynia biegów typ/liczba przełożeń

automatyczna, 8-stopniowa

automatyczna, 8-stopniowa

automatyczna, 6-stopniowa

Osiągi

 

 

 

Moc (KM)

225

204

218

Moment obrotowy (Nm)

320 (elektryczny)

300 (spalinowy)

250 (spalinowy)

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

7,9

7,6

7,8

Prędkość maksymalna (km/h)

240

225

222

Deklarowany zasięg (km)

73

62

59

Pojemność akumulatora (kWh)

12,4 (brutto)

12 (brutto)

10,4 (netto)

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Odświeżony Peugeot 508. Pierwsze wrażenia z jazdy, nowości, ceny i wyposażenie - Motofakty

Wróć na chrzanow.naszemiasto.pl Nasze Miasto