Ogrom zniszczeń

AF
Ulica Spokojna rozjechana, ul. Sienkiewicza dziurawa, podobnie jak Waryńskiego i Dąbrowskiego. Na dodatek pędzące samochody, łamiące ograniczenia prędkości.

Ulica Spokojna rozjechana, ul. Sienkiewicza dziurawa, podobnie jak Waryńskiego i Dąbrowskiego. Na dodatek pędzące samochody, łamiące ograniczenia prędkości. Taki obraz dróg objazdowych do budowanych rond Pod Transformatorem w Libiążu wyłaniał się z opisu radnych powiatowych na ostatniej sesji. Ich skarg wysłuchiwała zaproszona na sesję przedstawicielka Zarządu Dróg Wojewódzkich - Alicja Ślęczka.

Najpierw głos zabrał radny Rafał Harat. Nadmienił, że kierowcy nie przestrzegają ograniczenia prędkości do 40 kilometrów na godzinę na drogach objazdowych, stwarzając zagrożenie dla mieszkańców tej okolicy. Potem wystąpił kolejny radny powiatowy z Libiąża - Tomasz Kikla, który przedstawił ogrom zniszczeń na drogach alternatywnych do rond. Mówił więc o ,rozjechanej" ulicy Spokojnej oraz znajdujących się w podobnym stanie ulicy Sienkiewicza, Dąbrowskiego i Waryńskiego.

W podobnym tonie wypowiedział się radny Tadeusz Zimny, który oprócz narzekań na zniszczone drogi zapytał przedstawicielkę ZDW o przyczynę tak długich terminów wykonania inwestycji.

- Przez cały okres wykonywania prac przy rondach nie widziałem, by robotnicy pracowali na dwie zmiany. A przecież im dłużej trwa modernizacja, tym większe są zniszczenia na drogach objazdowych. Na jednym z odcinków, w zapadniętej drodze maluch by się schował - narzekał radny Zimny.

Alicja Ślęczka wyjaśniła, że terminy wykonania prac zostały ustalone w umowie z wykonawcą. W przypadku rond Pod Transformatorem termin upływa 20 czerwca, a w przypadku ronda Pod Białym - w listopadzie.

- Budowa tych pierwszych rond już byłaby zakończona, gdyby nie deszcze, uniemożliwiające w ostatnich dniach położenie tam nakładki asfaltowej. Aby puścić ruch przez te ronda, potrzeba jeszcze dwóch-trzech dni bez deszczu. Jeśli chodzi o rondo Pod Białym, to wykonawca obiecuje skrócenie terminu wykonania inwestycji nawet o 1,5 miesiąca - poinformowała przedstawicielka ZDW w Krakowie. - Co zaś do łamania ograniczenia prędkości, to na ten temat trzeba rozmawiać z policją - dodała.

Radnych interesowało również, kto pokryje koszty remontu zniszczonych dróg objazdowych. Dodajmy, że objazd odbywał się głównie drogami powiatowymi. Z wyjaśnień udzielonych przez zaproszoną na sesji wiceburmistrz Libiąża - Marię Siudę i dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Chrzanowie - Grzegorza Kotelnickiego wynikało, że podbudowę pod te drogi zrealizuje wykonawca, zaś położenie nakładki asfaltowej sfinansuje po połowie Libiąż i Powiatowy Zarząd Dróg.

- Niektóre z tych dróg już wcześniej, jeszcze przed objazdem, nadawały się do remontu np. ulica Spokojna i Waryńskiego - zaznaczył Grzegorz Kotelnicki.

Gigant inwestuje w Niepołomicach

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie