PEC w nowej odsłonie

Lidia Góralewicz
W roku ubiegłym na unowocześnienie źródeł ciepła i sieci grzewczych Praterm SA przeznaczył ponad 5 milionów złotych
W roku ubiegłym na unowocześnienie źródeł ciepła i sieci grzewczych Praterm SA przeznaczył ponad 5 milionów złotych
Sezon grzewczy w pełni. Minusowe temperatury za oknem, a w domach cieplutko. Zawsze o tej porze roku dziennikarze rozpisywali się na temat Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej w Chrzanowie, licytując się, kto ...

Sezon grzewczy w pełni. Minusowe temperatury za oknem, a w domach cieplutko. Zawsze o tej porze roku dziennikarze rozpisywali się na temat Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej w Chrzanowie, licytując się, kto precyzyjniej określi poziom zadłużenia firmy. A w tym roku nic. Cisza. Dlaczego temat PEC zniknął z publicznych debat? ,GK" postanowiła to sprawdzić.

Brak zainteresowania lokalnych mediów tematyką PEC, jest zdaniem prezesa firmy - Jacka Boronia spowodowany brakiem złych wiadomości. Bo informacje na temat ciepła są tylko dobre, milionowych długów nie ma, a wizerunek PEC zmienia się z miesiąca na miesiąc.

Pozytywne zmiany rozpoczęły się niespełna rok temu, w kwietniu. Wówczas zarząd komisaryczny PEC pozyskał inwestora strategicznego - firmę Praterm SA, która jest obecnie właścicielem 51 procent udziałów PEC. Inwestor od samego początku aktywnie włączył się w modernizowanie przedsiębiorstwa.

Tylko w roku ubiegłym na unowocześnienie źródeł ciepła i sieci grzewczych przeznaczył ponad 5 milionów złotych. Mało tego, zamierza inwestować dalej.

- W skład grupy kapitałowej Praterm wchodzi obecnie dziesięć ciepłowni i jedna elektrociepłownia. Firma ma ogromne doświadczenie w modernizacji i restrukturyzacji przedsiębiorstw ciepłowniczych. Według standardów naszego inwestora, na kompleksowe zmodernizowanie przedsiębiorstwa potrzeba od 12 do 18 miesięcy. Zatem chrzanowski PEC jest już na półmetku tego procesu - stwierdza Jacek Boroń.

Jakie korzyści z tytułu wprowadzanych zmian będą mieli odbiorcy ciepła? Według prezesa najważniejsza dla wszystkich powinna być gwarancja stabilnych i konkurencyjnych cen ciepła.

- Przeprowadzona modernizacja miała na celu poprawę efektywności urządzeń, a co za tym idzie zmniejszenie kosztów produkcji ciepła. Dla naszych odbiorców niskie koszty produkcji, skutkują stabilnymi cenami - podkreśla szef PEC.

Teraz zarząd przedsiębiorstwa też nie zamierza siedzieć z założonymi rękami. Wyzwaniem bieżącego roku jest pozyskanie nowych rynków zbytu.

- Mamy już na oku kilku poważnych odbiorców. Cały czas trwają negocjacje. Jednak w świadomości społeczności lokalnej pokutuje okres bessy w chrzanowskim PEC, gdy to licytowano się jak wysoko wzrośnie poziom zadłużenia. Dziś nadszedł czas, by zmienić swe nastawienie do firmy. PEC jest poważnym partnerem, który może zaoferować stabilne i konkurencyjne ceny. Chcemy tę prawdę uświadamiać mieszkańcom ziemi chrzanowskiej i gospodarzom poszczególnych miast - stwierdza Jacek Boroń, dodając, że w celu kształtowania pozytywnego wizerunku PEC, będzie częściej zapraszał dziennikarzy do swojej siedziby.

Przygotuj swój turystyczny biznes na sezon

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie