Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rachunki za gaz w Małopolsce z opóźnieniem. Powodem przenosiny danych klientów w PGNiG do nowego systemu. Wysyłka zaległych faktur ruszyła

Paweł Chwał
Paweł Chwał
W PGNiG zapewniają, że przesunięcie terminu dostarczenia faktur nie wpłynie na wysokość rachunków za gaz
W PGNiG zapewniają, że przesunięcie terminu dostarczenia faktur nie wpłynie na wysokość rachunków za gaz Paweł Chwał
Wielu mieszkańców województwa nie dostało w terminie rachunków za gaz. W niektórych przypadkach opóźnienia sięgają już półtora miesiąca. PGNiG tłumaczy to przenosinami danych klientów do nowego systemu rozliczeń i prosi ich o wyrozumiałość. Niestety, opłaty zostaną skumulowane.

Długie czekanie na rachunek za gaz

Pani Grażyna spodziewała się rachunku za gaz na początku listopada. Dotąd jednak nie trafił on do jej skrzynki pocztowej. Dzwoniła na infolinię, gdzie usłyszała, że są wdrażane zmiany w systemie rozliczeń. Osoba, z którą rozmawiała, nie była w stanie jej powiedzieć, kiedy dokładnie zaległy rachunek zostanie wysłany.

- Opłacam rachunki co miesiąc, bo taka forma jest dla mnie najbardziej korzystna i jestem w stanie je na bieżąco regulować, przeznaczając na to część otrzymywanej co miesiąc emerytury. Teraz nie wiem, jaka suma się uskłada za niezapłacone faktury i ile muszę na to odłożyć – tłumaczy tarnowianka.

Migracja danych w PGNiG zakończona

W PGNiG Obrót Detaliczny przyznają, że trwająca od końca października migracja danych klientów do nowego systemu bilingowego, mogła wiązać się a z czasowymi utrudnieniami w uzyskaniu bieżących informacji o rozliczeniach i wpłatach.

Obecny etap migracji danych objął ok 1,9 miliona odbiorców w czterech województwach: małopolskim, podkarpackim, lubelskim i świętokrzyskim, ale część z nich, którzy rozliczają się np. w systemie kwartalnym, półrocznym czy rocznym, w ogóle tego nie odczuło.

Rachunków nie dostali na czas ci, którzy opłacają je co miesiąc i częściowo ci, którzy płacą za gaz co dwa miesiące.

- Przesunięcie terminu dostarczania faktur nie wpłynie w żaden sposób na wysokość rachunków. Klienci nie poniosą z tego tytułu żadnych dodatkowych opłat - zapewniają w PGNiG Obrót Detaliczny.

Faktury są już wysyłane

6 grudnia spółka wznowiła wysyłkę faktur za gaz do klientów objętych migracją. Każdy odbiorca otrzyma indywidualny numer rachunku bankowego do dokonywania wpłat. Odpowiednia informacja na ten temat będzie przekazana wraz z fakturą.

- Każda faktura będzie obejmowała wskazany przez odbiorcę gazu okres rozliczeniowy i będzie posiadała własną datę płatności – np. w przypadku klienta rozliczającego się w ujęciu miesięcznym, faktura za październik będzie obejmowała jedynie październik - wyjaśniają w PGNiG.

Najdłuższy termin przesunięcia otrzymania faktury – i to wyłącznie przez klientów, którzy rozliczają się w ujęciu miesięcznym – to półtora miesiąca.

Centralny System Bilingowy umożliwić ma m.in. skrócenie czasu obsługi klientów, gwarantować większe bezpieczeństwo ich danych, a docelowo pozwolić na wprowadzenie jednej faktury za różne usługi od PGNiG. Jak podkreśla spółka, to jeden z największych tego typu projektów realizowanych w branży energetycznej w Europie Środkowo-Wschodniej.

Reakcja rynku pracy na inflację

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na chrzanow.naszemiasto.pl Nasze Miasto