Według jurorów, z Jerzym Kasprzykiem, prezesem LGD na czele, lokomotywa, zamek w Lipowcu i gałązki lawendy zawarte w logo najlepiej oddają charakter marki.
- Chrzanów kojarzy się mieszkańcom z Fablokiem, czyli pierwszą w Polsce fabryką lokomotyw. To także siła napędowa, która ma rozsławić nasze powiatowe dobra wśród turystów - przekonuje Jerzy Kasprzyk. Podoba mu się także zawarta w logo zamkowa wieża Lipowca, gdzie już 9 września mieszkańcy będą świętować "Ziemniaczysko", czyli konkurs potraw regionalnych.
Kwiatami lawendy natomiast już wkrótce obsiane zostaną chrzanowskie ugory. Pszczelarze zbiorą smakowity lawendowy miód, a lokalni przedsiębiorcy będą sprzedawać zapachowe cudeńka. - W swoją koncepcję wplotłem jeszcze żółte słoneczko, które ma pokazać ciepłą i radosną stronę naszego powiatu. Całość układa się w kształtny dymek wydobywający się z lokomotywy - mówi Bogdan Lorenc. Opracowanie logotypu zajęło mu około czterech nocy.
Radosław Warzecha, wiceprezes LGD "Partnerstwo na Jurze", informuje, że marka Chrzanolandii aktualnie czeka na dopełnienie formalności w biurze patentowym. Już wkrótce, z nowym logiem, będzie oficjalną marką powiatu.
Wśród imprez włączonych do marki jest Majówka u Bernardynów w Alwerni, Zlot Czarownic i Turniej Rycerski w Wygiełzowie pod Babicami, operetka w Młoszowej i rajd rowerowy z Krakowa do Trzebini. Chrzanów dołączył kiermaszami świątecznymi - wielkanocnym i bożonarodzeniowym, a Libiąż biesiadą patriotyczną oraz biesiadą górniczą.
Codziennie rano najświeższe informacje, zdjęcia i video z regionu. Zapisz się do newslettera!
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?