Dla burmistrza Trzebini Jarosława Okoczuka - jak sam zapewnia - jest to honorowa sprawa, bo przed wyborami zapowiadał rozpoczęcie budowy podczas jego kadencji. Zamierza argumentami przekonać GDDKiA do swojej wizji. To dlatego zlecił przeprowadzenie badań natężenia ruchu. Pomiary przeprowadzono w ubiegłym roku w czterech punktach w gminie: na drodze krajowej nr 79 (w rejonie skrzyżowania z ul. Tuwima), na ul. Słowackiego poza zabudową, na drodze krajowej nr 79 w Młoszowej (w rejonie skrzyżowania z ul. Do Krzyża) oraz na drodze wojewódzkiej nr 791 w Myślachowicach (w rejonie skrzyżowania z ul. Parku Jurajskiego).
Wynika z ich, że trzebińskim odcinkiem krajówki przejeżdża 19 475 pojazdów, czyli prawie pięć razy więcej pojazdów niż drogą wojewódzką nr 791 w stronę Olkusza (4398).
- Wyniki badań dowodzą, że w pierwszej kolejności musi powstać alternatywne połączenie, które ograniczy ruch na „krajówce”. Chcę, by droga, miała swój początek w rejonie skrzyżowania ul. Długiej z ul. Tuwima w Trzebini. Następnie, zgodnie z założeniem, biegałaby przez niezamieszkały teren, zahaczyła o fragment ogródków działkowych i dalej w okolicach zakładu karnego przecięła ul. Słowackiego i docelowo połączyła się z ul. Krakowską w Młoszowej - wyjawia burmistrz Trzebini.
Atuty za przyśpieszeniem budowy obwodnicy Trzebini
W kwestii przyspieszenia prac burmistrz Okoczuk rozmawiał niedawno z ministrem infrastruktury Andrzejem Adamczykiem, przedstawiając mu swoją koncepcję. W jego opinii, poprowadzenie łącznika od ul. Długiej w Trzebini do ul. Krakowskiej w Młoszowej i dalej w kierunku Woli Filipowskiej to najlepsze rozwiązanie.
- W tym rejonie ponad 90 procent terenu, po którym miałaby przebiegać droga, jest w rękach gminy, co znacznie ułatwia realizację zadania i zmniejsza jego koszty – podkreśla Jarosław Okoczuk.
W wakacje burmistrz Trzebini wysłał do krakowskiego oddziału GDDKiA pismo z prośbą o przedstawienie planu realizacji inwestycji w zakresie jej przebiegu, jak również harmonogramu na kolejne lata. Z ostatnich informacji, przekazanych przez GDDKiA, wynika, że jeszcze w tym roku ma zostać podpisana umowa z firmą, która wykona studium korytarzowe. Na bazie tego opracowania przygotowana zostanie koncepcja przebiegu drogi krajowej nr 79 w Trzebini oraz uzyskana zostanie decyzja o uwarunkowaniach środowiskowych.
Na realizację tego zadania wykonawca będzie miał 10 miesięcy. Gdy studium będzie gotowe, inwestor zleci prace w formule "zaprojektuj i wybuduj".
- Panoramy Olkusza. Zobacz jak zmieniało się Srebrne Miasto na przestrzeni wieków
- Jesień w Małopolsce zachodniej. Gdzie warto wybrać się na spacer lub rower?
- Hokej. Re-Plast Unia Oświęcim wyrwała zwycięstwo Podhalu Nowy Targ
- Oświęcim. Powstaje nowy wielki parking i rondo przy ul. Fabrycznej
- Akcja grupy antyterrorystów na osiedlu Młodości w Chrzanowie
- Na ul. Bulwary nad Sołą budują luksusowe mieszkania. Zobaczcie wizualizacje
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?