Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wieluńscy policjanci przyjmują kolejne zgłoszenia o oszustwach metodą "na BLIK"

Natalia Ptak
Natalia Ptak
Wieluńscy policjanci apelują – zanim przekażemy komukolwiek kod BLIK, upewnijmy się, że za prośbą o pomoc finansową nie kryje się próba oszustwa! Policja przypomina także, aby nikomu nie udostępniać danych do kont bankowych.

W ostatnich dniach wieluńscy policjanci przyjęli kolejne zgłoszenia o dokonaniu oszustw metodą "na BLIK". Schemat działania sprawców jest bardzo podobny. Mieszkańcy przeważnie informują o tym, że nieznany sprawca włamał się na ich konto w portalu społecznościowym i podszywając się pod właściciela profilu, rozsyła do wszystkich znajomych prośby o pożyczkę, poprzez przekazanie kodu BLIK.

Oszuści internetowi, podając się za naszego znajomego lub członka rodziny, bardzo często tłumaczą się, że nie mogą w tej chwili rozmawiać, że oddzwonią za jakiś czas. Te zabiegi mają uwiarygodnić ich działania i zapobiec dalszej weryfikacji. Kolejno pieniądze są wypłacane za pomocą kodu BLIK i w ten sposób dochodzi utraty pieniędzy.

Jeżeli otrzymamy więc wiadomość z prośbą o przekazanie kodu do szybkiej płatności na telefon tzw. BLIKA, upewnijmy się, komu go wysyłamy, dzwoniąc do tej osoby. Sprawdzajmy również kwotę i odbiorcę podczas potwierdzania takiej transakcji- apeluje Katarzyna Grela, rzecznik KPP w Wieluniu.

Co zrobić, aby nie paść ofiarą oszusta:

  • stosować dwuskładnikowe uwierzytelnienie swoich kont społecznościowych, bo wtedy o wiele trudniej je przejąć i zalogowanie się, wymaga potwierdzenia poprzez SMS,
  • bezwzględnie potwierdzać tożsamość „znajomych”, którzy piszą do nas przez komunikatory internetowe — najlepiej dzwoniąc bezpośrednio do takiej osoby. Wykonanie połączenia zajmie zaledwie kilka chwil, ale zyskamy potwierdzenie, że to nasz znajomy rzeczywiście potrzebuje pomocy i jemu przekazujemy pieniądze,
  • sprawdź dane transakcji przed jej zatwierdzeniem w aplikacji bankowości mobilnej, ponieważ oszust nie wypłaci pieniędzy wykorzystując kod, dopóki nie potwierdzimy transakcji w naszym telefonie,
  • zawsze chroń swój telefon, a szczególnie PIN do aplikacji mobilnej banku.

Apelujemy, aby zawsze zachować czujność i bardzo ostrożnie podchodzić do wiadomości zawierających prośbę o pożyczenie pieniędzy- podnosi rzecznik Grela.

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wielun.naszemiasto.pl Nasze Miasto