Wyjechał tysięczny dźwigar

AF
Załoga Wydziału W4 w Fabloku wykonała tysięczny dźwigar dla kolei austriackich.
Fot. Zdzisław ZIELIŃSKI
Załoga Wydziału W4 w Fabloku wykonała tysięczny dźwigar dla kolei austriackich. Fot. Zdzisław ZIELIŃSKI
Tysięczna sztuka 22-metrowego dźwigara do specjalnych wagonów towarowych dla kolei austriackich wyjechała z chrzanowskiego Fabloku. Jubileuszowy dźwigar wykonała w tym tygodniu załoga Wydziału W 4.

Tysięczna sztuka 22-metrowego dźwigara do specjalnych wagonów towarowych dla kolei austriackich wyjechała z chrzanowskiego Fabloku. Jubileuszowy dźwigar wykonała w tym tygodniu załoga Wydziału W 4.

Realizowany od dwóch lat kontrakt z Austrią jest trzecim największym po kontraktach niemieckich, w ramach których fablokowcy od 9 lat dostarczają zespoły spawane do żurawi drogowych dla największych światowych producentów maszyn budowlanych.

- Czuję dzisiaj głęboko satysfakcję z tego powodu, gdyż wiem, ile trudu kosztowało mnie pozyskanie i negocjowanie tego kontraktu - mówi prezes zarządu FABLOK-u - Piotr Majcherczyk.

Początki nie należały do łatwych. Pojawiły się trudności techniczne, wykonawcze i jakościowe, a mocna złotówka powodowała straty.

- Z tymi problemami zdołaliśmy się uporać wspólnym wysiłkiem - załogi, dozoru i służb technicznych. Jestem wdzięczny wszystkim pracownikom za ten trud - mówi dzisiaj Piotr Majcherczyk.

Choć - jak stwierdza prezes - w ostatnim czasie realia makroekonomiczne uległy pewnej poprawie m.in. spadło nieco oprocentowanie, wciąż sytuacja przedsiębiorców, zwłaszcza tych produkujących na eksport, jest trudna. Wskutek mocniejszej niż spodziewano się z początkiem 2001 roku wobec walut zachodnich złotówki, FABLOK, który eksportuje 60 procent swojej produkcji, osiągnął w zeszłym roku przychody niższe o ok. 4 miliony złotych i mniejszy o 1,5 miliona złotych zysk.

- To są olbrzymie kwoty, które mogły zostać w spółce z przeznaczeniem dla załogi i na modernizację parku maszynowego - tłumaczy prezes Majcherczyk.

Sytuację pogarsza dodatkowo wciąż wysokie oprocentowanie kredytów oraz trudna sytuacja na europejskich rynkach zbytu spółki. Dotychczasowi klienci FABLOK-u z Europy zmniejszyli zamówienia o około 20-25 procent. To zmusza zarząd firmy do pozyskiwania nowych kontrahentów oraz prowadzenia polityki obniżenia kosztów.

- Nasze działania mają na celu zachowanie miejsc pracy dla 850-osobowej załogi - zaznacza prezes.

Przygotuj swój turystyczny biznes na sezon

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie