Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Trzebinia. Wielki remont na kolei. Trwają prace na peronach na stacji kolejowej [ZDJĘCIA]

Sławomir Bromboszcz
Sławomir Bromboszcz
Trwa remont kolejnego  peronu na stacji kolejowej w Trzebini
Trwa remont kolejnego peronu na stacji kolejowej w Trzebini Sławomir Bromboszcz
Pasażerowie mogą od maja br. korzystać z nowego peronu na stacji kolejowej w Trzebini na linii Kraków - Katowice. Trwa kolejny etap polegający na przebudowie torów i remoncie pozostałych peronów.

Zmodernizowany peron nr 3 na stacji w Trzebini ma 400 metrów, jest wyższy niż poprzedni oraz w pełni zadaszony. Korzystają z niego podróżni pociągów jadących w kierunku Oświęcimia.

- Zmodernizowany peron ułatwi podróże koleją wszystkim pasażerom. Dzięki nawierzchni o zróżnicowanej strukturze, ścieżkom naprowadzającym oraz czytelnemu oznakowaniu komfortowo korzystać z niego mogą również osoby o ograniczonej możliwości poruszania się

- informuje Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Na peronie mają w przyszłości pojawić się także tablice dynamicznej informacji pasażerskiej oraz oznaczenia w alfabecie Braille’a. Udogodnieniem dla niepełnosprawnych i osób z wózkami będzie zastąpienie kładki nad torami przejściem podziemnym. Kładka nie była przystosowana do ich potrzeb, nie posiadała podjazdów. Przejście podziemne wyposażone będzie w windy.

Zobacz zdjęcia remontowanego peronu w Trzebini

Nowe perony i wiadukty w Trzebini są kolejnym efektem przebudowy linii kolejowej z Krakowa do Katowic. Prace na pozostałych odcinkach inwestycji podbiegają końca. Podróżni mogą już korzystać z odnowionych przystanków m.in. w Rudawie i Balinie (gm. Chrzanów). Gotowe są stacje w Zabierzowie, Jaworznie Szczakowej i krakowskich Mydlnikach. Komunikację drogową ułatwiają nowe wiadukty m.in. w Krakowie, Jaworznie, Krzeszowicach i Woli Filipowskiej.

- Realizowane projekty znacznie zwiększą możliwości kolei i przyniosą pozytywne efekty dla bezpieczniejszego i sprawniejszego systemu komunikacji na międzynarodowym korytarzu transportowym E30, który łączy kraj europejskie w spójną sieć kolejow

ą - wyjaśnia Piotr Hamarnik.

Efektem prac będzie także zwiększenie prędkości pociągów do 120 km/h i kilkunastominutowe skrócenie czasu jazdy.

Projekt „Modernizacja linii kolejowej E30, odcinek Zabrze – Katowice – Kraków, etap IIb” jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Wartość inwestycji to warta ok. 2 mld zł.

FLESZ - Koronawirus najniebezpieczniejszy w historii. Uważaj na siebie!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na chrzanow.naszemiasto.pl Nasze Miasto